Sprungmarken

Servicenavigation

TU Dortmund

Hauptnavigation


Bereichsnavigation

IEEM-Logo

Dorothea Tubach: Publikationen

  • Tubach, D. & Nührenbörger, M. (2016). Mathematical Understanding in transition from Kindergarten to Primary School: Play as a bridge between two education institutions. In T. Meaney, O. Helenius, M.L. Johansson, T. Lange & A. Wernberg (Eds.), Mathematics Education in the Early Years (81-98). Heidelberg, New York: Springer.

  • Tubach, D. (2015). “If she had rolled five, she’d have two more”: Children focusing on differences between numbers in the context of a playing environment. In N. Vondrová (Ed.): Proceedings of the 9th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 9) (316-323). Prag, ERME.

  • Nührenbörger, M. & Tubach, D. (2014). Verständnis mathematischer Zusammenhänge bei Kindern am Ende der Kita und zu Beginn der Grundschule. Zeitschrift für Grundschulforschung, 7, 48-61.

  • Tubach, D. (2014). Zahlbeziehungen erkennen und nutzen im Übergang von der Kita in die Grundschule. In J. Roth & J. Ames (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2014 (pp. 1238-1244). Münster: WTM.

  • Nührenbörger, M. & Tubach, D. (2012). Mathematische Lernumgebungen. Komplementäre Lerngelegenheiten in Kita und Grundschule. Die Grundschulzeitschrift, 26(255/256), 87-89.